thealily

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Thea Hommel - 9 februari 2014 13:57

                                                                                 Hej! 

Är en sak som jag velat ta upp ett tag nu som jag tycker är själv klart att vi ska ta upp. Nu så är det helt naturligt för oss att plattången funkar varje morgon,att mobilen laddar när man sätter i sladden,att tv:n/datorn/iPaden/kaffe kokaren/lampan osv.  bara funkar när man trycker på knappen. men vart får vi då elektricitet ifrån? jo,ungefär 99% av all elektricitet på jorden är av kol och olja.  vilket båda av dem släpper ut dåliga naturföroreningar. som då gör att luften blir allt sämre och sämre och jorden blir varmare. så om vi fortsätter så här så kommer det kanske inte vara nån snö om  några år. men sen är det såhär att oljan som vi pumpar upp ur marken håller på att ta slut. och det tar väldigt långt tid tills det kommer ny olja. så nu måste vi spara på elektriciteten. tror nu att väldigt många tänker "vad ska jag göra åt det?"  men jo,du kan faktiskt rädda vår jord! genom att släcka lampan när du inte är i rummet eller dra ut laddaren när du inte laddar. stänga av tv:n helt genom att dra ut kontakten. duscha 5 minuter kortare eller sänka rumstemperaturen en grad. så hjälp till för du vill väl  att dina barnbarnbarns ska ha en bra miljö att leva i ? sedan måste vi se till att elektricitet kommer mer från vatten,vind och sol. för dem kommer väl aldrig ta slut eller?  solen kan faktiskt slockna. men det skulle inte hända förs ungefär 1000000000000000000 år. så det är ju ett väldigt långt tag tills det. men det räcker ju inte att bara jag skriver detta för hela världen läser ju inte min blogg. så hjälp mig att sprida på era bloggar,Facebook,Instagram och andra sätt. så skulle jag bli väldigt tacksam. för det måste ske en förändring och et är fort. så nu tänk varje gång ni ska använda någon typ av elektricitet på det som jag har skrivit. tussen tack för att du läste detta!HEJ SVEJS!<3

Presentation


Det här är jag

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards